Pàgina web de l’Equip dels Professionals de l’Institut del Cor del Germans Trias i Pujol

Què és l’accés axil.lar a la vàlvula aòrtica?

El creixement de l’implant percutani de pròtesis valvulars aòrtiques (TAVI) ha impulsat el desenvolupament de tècniques mínimament invasives per a la implantació de vàlvules convencionals.

El Servei de Cirurgia Cardíaca de l’Hospital Germans Trias i Pujol és referent en aquest tipus d’intervencions, que suposen una menor agressió per al pacient.

“L’accés axil·lar evita fracturar l’estern, ja que la incisió es realitza entre les costelles, cosa que permet visualitzar la vàlvula aòrtica amb seguretat i afavoreix una recuperació més ràpida”, explica el Dr. Luis Delgado, metge adjunt del Servei.

La Dra. Valentina Mescola, metgessa adjunta del mateix servei, afegeix que “amb l’experiència acumulada s’ha aconseguit aplicar aquest abordatge en cirurgies de les vàlvules mitral, tricúspide i, recentment, també a l’aòrtica”.

Aquest enfocament innovador permet reduir el dolor postoperatori, accelerar la recuperació, disminuir les transfusions i infeccions i millorar el resultat estètic, aspecte cada cop més valorat pels pacients.

La posada en marxa del programa de cirurgia mínimament invasiva axil·lar ha estat possible gràcies al treball coordinat dels equips de cirurgia cardíaca, anestesiologia, cardiologia i medicina intensiva.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.